terça-feira, 12 de junho de 2007

Única franquia de VoIP do Brasil vai à feira de franquias

Novidade na ABF Franchising Expo: expondo pela primeira vez, Hellou Global Phone traz ao mercado primeira e única franqueadora que mescla VoIP e telefonia digital, com baixo investimento ou opção de máster-franquia para diversas capitais do Brasil

Franqueado não será simples vendedor de VoIP, mas contará com todo o suporte e estrutura de uma operadora 100% nacional.São duas opções de formatação disponíveis na feira da ABF: franquias individuais, de baixo investimento, ou másteres-franquias, nas quais os franqueados terão a opção de desenvolver todo um território, como as grandes capitais

Já tradicional no calendário brasileiro de feiras de negócios, a ABF Franchising Expo ocorrerá entre os dias 27 e 30 de junho, em São Paulo. Este é o maior evento de franquias do Brasil e promete reunir as mais conceituadas marcas que se expandem por meio de parceria entre empresários que desejam ver suas marcas em todo o território nacional - e também internacional - e empreendedores que querem ter seu negócio próprio, porém minimizando riscos por optar por um negócio já testado.

Uma das franqueadoras que estréia na feira é a Hellou Global Phone, primeira e única que oferece a oportunidade de se trabalhar com telecomunicações, especificamente oferecendo redução com custos de telefonia. A Hellou mescla tecnologia VoIP e digital, num sistema ultramoderno que permite ao cliente livrar-se das operadoras convencionais, sendo mais competitiva em custos de ligações locais, interurbanas, para celulares e internacionais (conheça, adiante, a tecnologia utilizada pela empresa). "Ao fazer parte de nossa rede, este empresário não é um mero captador de clientes ou vendedor de minutos. Ele oferece uma solução de economia e qualidade, mas também o suporte de uma operadora", explica Roberto Andrade, Gerente de Franquias.

Andrade adverte que muitas empresas que estão no mercado vendem planos de minutos a preços realmente atrativos. No entanto, quando o cliente precisa de suporte técnico - ou mesmo quando não consegue usufruir o que comprou - não encontra este apoio no vendedor. "É por isto que estamos assistindo a uma redução das empresas que simplesmente comercializam VoIP. Precisamos vender sim, mas, principalmente, atender o cliente com qualidade. E isto, só uma operadora é capaz de fazer".

Franquia: duas formatações para baixo investimento, máster franquia e inadimplência zero para o franqueado

A Hellou Global Phone decidiu expandir-se por meio de franquias. O primeiro passo foi associar-se à ABF - Associação Brasileira de Franchising. Desde então, já foram abertas 24 unidades pelo Brasil, mas a intenção da marca é finalizar o ano com 100 franquias. As capitais brasileiras são fundamentais para a expansão.

O franqueado Hellou Global Phone atuará na captação de empresas e pessoas físicas que desejem tornar-se clientes da marca. Ele manterá um escritório para coordenar as equipes de vendas dos serviços Hellou sem limitação de área de atuação. "O franqueado poderá atuar onde quiser, desde que não faça propaganda fora de sua área", explica Roberto Andrade, gerente de franquias. Esta ausência de território se faz necessária porque caso o franqueado comercialize o serviço para uma rede, por exemplo, ele será implantado em várias regiões do País, sendo impossível determinar tal implantação somente dentro da área deste franqueado.

Há duas modalidades de franquia Hellou Global Phone de baixo investimento:

Franquia Plus - é indicada para quem quer começar com equipes menores. O investimento é de R$ 20 mil e inclui taxa de franquia, equipamentos e material publicitário . "Nossa taxa de franquia é utilizada para transferência de know-how, ou seja, o franqueado recebe por meio dela todo o treinamento necessário para operar o negócio", comenta Andrade.

Nesta modalidade, estima-se que o faturamento médio seja de R$ 40 mil a R$ 60 mil mensais e o lucro líquido fique em torno de R$ 4,5 mil.

Franquia Premium - esta modalidade é para quem tem maior potencial de investimento e capacidade gerencial. O investimento é de R$ 30 mil, englobando os mesmo itens, mas para equipes maiores. O faturamento médio é de R$ 60 mil a R$ 80 mil, com lucro líquido estimado em R$ 7,2 mil.

O franqueado receberá parte da mensalidade paga pelo cliente final e ainda ganhará na venda do equipamento inicial que permite a conexão.

Roberto Andrade comenta que o franqueado Hellou tem outras vantagens, além do baixo investimento e de toda a estrutura da marca. "Quando o cliente passa a fazer parte da rede Hellou, o franqueado presta a ele somente o primeiro suporte. Após esse contato, é a franqueadora e sua rede que o atenderão. Porém, enquanto o cliente permanecer na base, o franqueado receberá, mensalmente, entre 6% e 8% do valor de sua fatura, conforme a modalidade de sua franquia. Além disso, o sistema da Hellou é pré-pago, ou seja, não há inadimplência."

Já o máster-franqueado será responsável por desenvolver toda uma área, como uma capital, por exemplo, ou uma grande região, determinada em contrato. Ele investirá cerca de R$ 500 mil e será o responsável por captar e gerir as franquias Plus e Premium de sua região, ganhando determinadas porcentagens sobre o faturamento delas, conforme a negociação especial realizada com a franqueadora. "O máster-franqueado sem dúvida recebe uma série de benefícios, tanto quanto o franqueador, ao desenvolver uma grande área", comenta Andrade.

Com tantos atrativos, a Hellou Global Phone tem boas expectativas em relação à ABF Franchising Expo. "Queremos captar bons parceiros neste evento", finaliza o empresário.

Sobre a tecnologia Hellou e o mercado de telecomunicações

Outro atrativo da Hellou - além do fato de ser uma operadora - é a tecnologia que oferece aos clientes. Quem explica é Vamilson Macedo, gerente de tecnologia. "O nosso sistema é semelhante ao Voip, mas o processo é também digitalizado. Isto nos permite uma melhora considerável na qualidade das ligações: os aparelhos utilizados são telefones convencionais, não há ruídos, interferências, as chamadas não 'caem' ou são interrompidas, enfim, o cliente só sente mesmo a diferença na hora de pagar a conta, bem menor que a convencional."[14]

Há algum tempo, os brasileiros vêm assistindo a uma revolução da telefonia. Desde que a tecnologia VoIP se popularizou, o número de usuários deste sistema não pára de crescer. O grande apelo é a economia nas ligações - o que vem despertando, principalmente, a atenção do mercado corporativo.

Segundo a Associação Brasileira das Prestadoras de Serviços de Telecomunicações Competitivas, o sistema VoIP ainda vai crescer significativamente: hoje, a receita anual de telefonia fixa no Brasil fica em torno de R$ 60 bilhões, sendo que 85% do total corresponde a serviços de voz. Acredita-se que daqui a cinco anos, esse número cairá para 15% e a arrecadação com dados não será suficiente para suprir o déficit. Será o grande avanço do VoIP.

E já que o assunto principal é economia, ela varia de 30% a 70%. Em ligações de longa distância, este índice chega a 80%. O custo de um minuto de ligação na Hellou Global Phone é de R$ 0,12 a R$ 0,19 para qualquer lugar do Brasil. Neste valor já constam todos os impostos normais da telefonia. Nas ligações internacionais, o custo sai ainda muito mais barato, chegando, por exemplo, a R$ 0,20 para os Estados Unidos e R$ 0,30 para a China.



English Version:

Only surmounting of VoIP of Brazil goes to the fair of surmountings

Newness in the ABF Franchising Expo: displaying for the first time, Global Hellou Phone brings to the first market and only franqueadora that VoIP mixture and digital telephony, with low investment or option of máster-surmounting for diverse capitals of Brazil

Made available he will not be simple salesman of VoIP, but it will all count on the support and structure of a national operator 100%. They are two available options of formatting in the fair of the ABF: individual surmountings, of low investment, or másteres-surmountings, in which the made available ones will have the option to develop a territory all, as the great capitals

Already traditional in the Brazilian calendar of business-oriented fairs, the ABF Franchising Expo will occur between days 27 and 30 of June, in São Paulo. This is the biggest event of surmountings of Brazil and promises to congregate the most appraised marks that if expand by means of partnership between entrepreneurs whom they desire to all see its marks in the domestic territory - and also international - and entrepreneurs that they want to have its proper business, however minimizing risks for opting to a tested business already.

One of the franqueadoras that estréia in the fair are the Global Hellou Phone, first and only that offers the chance of if working with telecommunications, specifically offering reduction with telephony costs. The Hellou mixture digital VoIP technology and, in an ultramodern system that the customer allows to get rid itself of the conventional operators, being more competitive in costs of local, interurban linkings, for cellular and international (it knows, ahead, the technology used for the company). “When being part of our net, this entrepreneur is not a mere captador of customers or salesman of minutes. It offers to a solution of economy and quality, but also the support of an operator”, explains Robert Andrade, Manager of Surmountings.

Andrade warns that many companies who are in the market vendem plain of minutes the attractive actual values. However, when the necessary customer of support technician - or exactly when she does not obtain to usufruct what she bought - does not find this support in the salesman. “He is for that we are attending a reduction of the companies who simply commercialize VoIP. We need to vender yes, but, mainly, to take care of the customer with quality. E this, an operator is only capable to make”.

Surmounting: two formattings for low investment, to máster surmounting and insolvency zero for the made available one

The Global Hellou Phone decided to become enlarged itself by means of surmountings. The first step was to associate it the ABF - Brazilian Association of Franchising. Since then, already 24 units for Brazil had been opened, but the intention of the mark is to finish the year with 100 surmountings. The Brazilian capitals are basic for the expansion.

The made available Global Hellou Phone will act in the captation of companies and physical people whom they desire to become customers of the mark. It will keep an office to co-ordinate the teams of vendas of the Hellou services without limitation of performance area. “The made available one will be able to act where to want, since that it does not make propaganda it are of its area”, explains Robert Andrade, manager of surmountings. This absence of territory if makes necessary because in case that the made available one commercializes the service for a net, for example, it will be implanted in some regions of the Country, being impossible to only determine such implantation inside of the area of this made available.

It has two modalities of surmounting Global Hellou Phone of low investment:

Plus surmounting - it is indicated for who wants to start with lesser teams. The investment is of R$ 20 a thousand and includes tax of surmounting, equipment and material advertising executive. “Our tax of surmounting is used for transference of know-how, that is, the made available one all receives by means of it the training necessary to operate the business”, comments Andrade.

In this modality, they is esteem that the average invoicing is of R$ 40 the a thousand R$ 60 a thousand monthly ones and the net profits is around R$ 4,5 a thousand.

Premium surmounting - this modality is for who has bigger potential of investment and managemental capacity. The investment is of R$ 30 a thousand, englobando exactly itens, but for bigger teams. The average invoicing is of R$ 60 a thousand R$ 80 a thousand, with esteem net profits in R$ 7,2 a thousand.

The made available one will receive part from the paid monthly fee for the final customer and still it will earn in venda of the initial equipment that allows the connection.

Robert Andrade comments that the made available Hellou has other advantages, beyond the low investment and of all the structure of the mark. “When the customer starts to be part of the Hellou net, the made available one only gives it first support to it. After this contact, is the franqueadora and its net that will take care of it. However, while the customer to remain in the base, the made available one will receive, monthly, between 6% and 8% of the value of its invoice, as the modality of its surmounting. Moreover, the system of the Hellou is daily pay-pays, that is, it does not have insolvency.”

Already the máster-made available one will be responsible for developing all an area, as a capital, for example, or a great region, determined in contract. It will invest about R$ 500 a thousand and will be the responsible one for catching and managing the surmountings Plus and Premium of its region, earning determined percentages on the invoicing of them, as the carried through special negotiation with the franqueadora. “The máster-made available one without a doubt receives a series from benefits, as much how much the franqueador, when developing a great area”, comments Andrade.

With as many attractive ones, the Global Hellou Phone has good expectations in relation to the ABF Franchising Expo. “We want to catch good partners in this event”, finishes the entrepreneur.

On the Hellou technology and the market of telecommunications

Another attractive one of the Hellou - beyond the fact of being an operator - is the technology that offers the customers. Who explains is Vamilson Macedo, technology manager. “Our system is similar to the Voip, but the process also is digitalizado. This in allows a considerable improvement them in the quality of the linkings: the used devices are conventional telephones, do not have noises, interferences, the calls “do not fall” or are interrupted, at last, the customer alone exactly feel the difference in the hour to pay the account, lesser good that the conventional. ” [14]

It has some time, the Brazilians come attending a revolution of the telephony. Since that the VoIP technology if popularized, the number of users of this system pára not to grow. The great one I appeal is the economy in the linkings - what it comes despertando, mainly, the attention of the corporative market.

According to Brazilian Association of the Lenders of Services of Competitive Telecommunications, the VoIP system still goes to grow significantly: today, the annual prescription of fixed telephony in Brazil is around R$ 60 billion, being that 85% of the total correspond the voice services. One gives credit that daqui the five years, this number will fall for 15% and the collection with data will not be enough to supply the deficit. It will be the great advance of the VoIP.

E since the main subject is economy, it varies of 30% 70%. In linkings of long distance, this index arrives 80%. The cost of one minute of linking in the Global Hellou Phone is of R$ 0,12 R$ 0,19 for any place of Brazil. In this value already the normal taxes of the telephony consist all. In the international linkings, the cost still leaves much more cheap, arriving, for example, the R$ 0,20 for the United States and R$ 0,30 for China.


Única franquia de VoIP do Brasil vai à feira de franquias

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